Statul de salarii – informatii complete

 

Serveste ca:

-document pentru calculul drepturilor băneúti cuvenite salariatilor, precum si al contributiilor si al altor sume datorate;

– document justificativ de înregistrare în contabilitate.

Se întocmeste într-un exemplar sau în două exemplare, după caz, lunar, pe sectii, ateliere, servicii etc., pe baza documentelor de evidentă a timpului lucrat efectiv, a documentelor de centralizare a salariilor individuale pentru muncitorii salarizati în accord etc., a evidentei si a documentelor privind retinerile legale, a listelor de avans chenzinal, concediilor de odihnă, certificatelor medicale.

 Se semnează, pentru confirmarea exactitătii calculelor, de către persoana care determină salariul cuvenit úi întocmeúte statul de salarii.

Coloanele libere din partea de retineri a statelor de salarii urmează a fi completate cu alte feluri de retineri legale decât cele nominalizate în formular.  Pentru centralizarea la nivelul unitătii a salariilor si a elementelor componente ale acestora, inclusiv a retinerilor, se pot utiliza aceleasi formulare de state de salarii.

Plătile făcute în cursul lunii, cum sunt: avansul chenzinal, lichidările, indemnizatiile de concediu etc. se includ în statele de salarii, pentru a cuprinde astfel întreaga sumă a salariilor calculate si toate retinerile legale din perioada de decontare respectivă.

 Circulă:

– la persoanele autorizate să exercite controlul financiar preventiv si să aprobe plata (exemplarul 1);

– la casieria unitătii pentru efectuarea plătii sumelor cuvenite (exemplarul 1), după caz;

– la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1);

– la compartimentul care a întocmit statele de salarii (exemplarul 2), care va servi la acordarea vizei atunci când se solicită plata salariilor neridicate, după caz.

Se arhivează:

– la compartimentul financiar-contabil, separat de celelalte acte justificative de plăti (exemplarul 1);

– la compartimentul care a întocmit statele de salarii (exemplarul 2), după caz.

Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este următorul:

– denumirea unitătii, sectiei, serviciului etc.;

– denumirea formularului; întocmit pentru luna, anul;

– numele si prenumele; venitul brut; contributia individuală de asigurări sociale; contributia individuală la bugetul asigurărilor pentru somaj; contributia pentru asigurări sociale de sănătate; cheltuieli profesionale; venitul net; deducere personală de bază; deduceri suplimentare; venitul bază de calcul; impozitul calculat si retinut; salariul net;

– semnături: conducătorul unitătii, conducătorul compartimentului financiar-contabil, persoana care îl întocmeste.

Baza legala: OMFP 3512/2008

Articole similare

Comentariul tau aici